Počítačové modelovanie a meranie striedavých strát v supravodivých motoroch pre vodíkovo-elektrické lietadlá.
Komerčné letectvo je rastúcim zdrojom emisií skleníkových plynov, ako sú CO₂, NOₓ a vodná para vo veľkých výškach.
Vodíkovo-elektrické lietadlá môžu zabezpečiť nulové emisie CO₂ a ak je elektrická energia na palube generovaná palivovými článkami, nevytvárajú ani NOₓ a produkujú len minimálne množstvo vodnej pary.
Z tohto dôvodu sa spoločnosť AIRBUS usiluje uviesť na trh prvé vodíkom poháňané lietadlo do roku 2035, pričom supravodivé elektrické pohonné jednotky predstavujú vážnu alternatívu. Supravodivé motory sú obzvlášť perspektívne pre budúce vodíkovo-elektrické lietadlá vďaka ich očakávanej vysokej špecifickej hustote výkonu, ktorá by mohla dosiahnuť priemyselný cieľ 25 kW/kg.
Náš ústav spolupracuje so spoločnosťou AIRBUS na modelovaní energetických strát (AC strát) v supravodivom motore a na ich meraní v jeho supravodivých komponentoch.
Partner: AIRBUS UpNext (Francúzsko)

Viac informácií:
https://www.airbus.com/en/innovation/energy-transition/hydrogen/zeroe-our-hydrogen-powered-aircraft